ELTA: Skirtumas tarp puslapio versijų

79 pridėti baitai ,  prieš 1 metus
== Istorija ==
[[Vaizdas:Kaunas, MRU fakultetas.JPG|thumb|Pastatas Kaune, kuriame 1920 m. įkurta telegramų agentūra ELTA]]
[[1919]] m. šveicaras [[Juozas Eretas]] (1896-1984), dirbęs spaudos specialistu prie Lietuvos misijos [[Bernas|Berne]], pakviestas dirbti [[LR URM|Užsienio reikalų ministerijoje]] (URM) patarėju ir koordinuoti Lietuvos informacijos biurų kitose šalyse darbą. Užsienio reikalų ministro [[Augustinas Voldemaras|Augustino Voldemaro]] įsakymu J. Eretas nuo 1920 m. [[kovo 8]] d. paskirtas Lietuvos telegramų agentūros ELTA redaktoriumi (ELTA iššifruojama kaip ''Ereto Lietuvos telegramų agentūra''). Dėl informacijos perdavimo būdo dauguma to meto naujienų agentūrų vadinosi telegramų agentūromis. <ref>[http://povilionis.lt/pls/inter/w5_show?p_r=7636&p_d=96776&p_k=1 Pirmajai naujienų agentūrai Lietuvoje - 90]</ref>
 
ELTA buvo URM Informacijos skyriaus, nuo 1920 m. [[balandžio 1]] d. Informacijos departamento padalinys. Nuo [[1921]] m. [[kovo 17]] d. veikė kaip URM savarankiškas padalinys, nuo [[1924]] m. [[vasario 27]] d. priklausė URM Politikos ir ekonominių reikalų departamentui, vėliau – Politikos departamentui. Nuo [[1938]] m. [[kovo 15]] d. vėl veikė kaip URM atskiras padalinys. <ref>http://www.archyvai.lt/lt/fondai/ziniasklaida/lcva_f851_pazyma.html</ref>
[[1990]] m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, susigrąžinti tiesioginiai ELTOS ryšiai su didžiosiomis pasaulio agentūromis. 1990–[[1995]] m. ELTA buvo vyriausybinė nacionalinė informacijos agentūra, nuo 1995 m. – [[akcinė bendrovė]].
 
[[2002]] m. 50,86 proc. bendrovės akcijų įsigijo „MG Baltic Investment“. [[2003]] m. balandžio mėn. „MG Baltic Investment“ valdė 50,86 proc., valstybė – 39,6 proc., o koncernas „[[Achemos grupė]]“ – 6,75 proc. bendrovės akcijų<ref>https://www.delfi.lt/verslas/medija/mg-baltic-viceprezidentas-taps-eltos-vadovu.d?id=4237245</ref>.
 
[[2004]] m. spalio mėn. 57,93 proc. naujienų agentūros akcijų paketą iš koncerno „[[MG Baltic]]“ už 5,764 mln. litų įsigijo bendrovė „Žinių partneriai“, kurių 90 proc. akcijų valdė [[Respublika (dienraštis)|„Respublikos“]] leidėjas [[Vitas Tomkus]]. [[2006]] m. 39,51 proc. naujienų agentūros akcijų pardavė [[Valstybės turto fondas]]<ref>https://web.archive.org/web/20090302220335/http://www.vtf.lt:80/index.php?option=com_content&view=article&id=32&Itemid=27</ref>.
Anoniminis naudotojas