ELTA: Skirtumas tarp puslapio versijų

265 pridėti baitai ,  prieš 1 metus
ELTA buvo URM Informacijos skyriaus, nuo 1920 m. [[balandžio 1]] d. Informacijos departamento padalinys. Nuo [[1921]] m. [[kovo 17]] d. veikė kaip URM savarankiškas padalinys, nuo [[1924]] m. [[vasario 27]] d. priklausė URM Politikos ir ekonominių reikalų departamentui, vėliau – Politikos departamentui. Nuo [[1938]] m. [[kovo 15]] d. vėl veikė kaip URM atskiras padalinys. <ref>http://www.archyvai.lt/lt/fondai/ziniasklaida/lcva_f851_pazyma.html</ref>
 
Eltoje buvo užsienio, vidaus ir ekonominės informacijos skyriai, foto ir sporto tarnybos. 1920 m. agentūra užsienyje turėjo 15 korespondentų, šalyje - apie 20. 1920–[[1940]] m. ELTA palaikė tiesioginį ryšį su žymiausiomis užsienio agentūromis. Penkiais teletaipais buvo gaunamos žinios iš [[Reuters]] ([[Didžioji Britanija]]), DNB (Vokietija), Agence Havas ([[Prancūzija]]), Agenzia Stefani ([[Italija]]), [[TASS]] ([[SSRS]]) ir kitų agentūrų. Informacija anglų, vokiečių, prancūzų, rusų kalbomis buvo verčiama į lietuvių kalbą.
 
1940 m. [[Sovietų Sąjunga]]i okupavus Lietuvą, liko vienintelė - rusų kalba. ELTA buvo prijungta prie bendros SSRS informacinių tarnybų sistemos – TASS'o. Vokiečių okupacijos metais ([[1941]]–[[1944]] m.) neveikė. Nuo 1944 m. dirba [[Vilnius|Vilniuje]]. Nuo 1944 iki 1990 m. ELTA faktiškai buvo TASS padalinys: iš jos gaudavo vidaus ir užsienio žinias, per ją siųsdavo informacinius pranešimus kitų sovietinių respublikų bei užsienio šalių informacijos agentūroms.
 
[[1990]] m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, susigrąžinti tiesioginiai ELTOS ryšiai su didžiosiomis pasaulio agentūromis. 1990–[[1995]] m. ELTA buvo vyriausybinė nacionalinė informacijos agentūra, nuo 1995 m. – [[akcinė bendrovė]].
 
[[2003]] m. balandžio mėn. „MG Baltic Investment“ valdė 50,86 proc., valstybė – 39,6 proc., o koncernas „[[Achemos grupė]]“ – 6,75 proc. akcijų<ref>https://www.delfi.lt/verslas/medija/mg-baltic-viceprezidentas-taps-eltos-vadovu.d?id=4237245</ref>
 
[[2004]] m. spalio mėn. 57,93 proc. naujienų agentūros akcijų paketą iš koncerno „[[MG Baltic]]“ už 5,764 mln. litų įsigijo bendrovė „Žinių partneriai“, kurių 90 proc. akcijų valdė [[Respublika (dienraštis)|„Respublikos“]] leidėjas [[Vitas Tomkus]]. [[2006]] m. 39,51 proc. naujienų agentūros akcijų pardavė [[Valstybės turto fondas]]<ref>https://web.archive.org/web/20090302220335/http://www.vtf.lt:80/index.php?option=com_content&view=article&id=32&Itemid=27</ref>.
Anoniminis naudotojas