ELTA: Skirtumas tarp puslapio versijų

280 pridėta baitų ,  prieš 8 metus
S (Kai kurių rašybos, skyrybos ar kitų klaidų taisymas)
[[Vaizdas:ELTA_logo.gif|thumb|right|240px|ELTA logotipas]]
'''ELTA'''  – nacionalinė [[Lietuva|Lietuvos]] naujienų agentūra, įkurta [[1920]]  m. [[balandžio 1]] d. [[Kaunas|Kaune]].
 
== Istorija ==
Eltos pirmasis direktorius buvo Lietuvai pasišventęs šveicaras literatūros profesorius, publicistas, visuomenės veikėjas, filosofijos daktaras [[Juozas Eretas]].
 
[[1920]]–[[1940]]  m. ELTA turėjo tiesioginį ryšį su žymiausiomis užsienio agentūromis. Penki teletaipai siuntė žinias iš [[Reuters]], [[DNB]], [[Havas]], [[Stefani]] ir [[TASS]]. Eltoje buvo užsienio, vidaus ir ekonominės informacijos skyriai, foto  – ir sporto tarnybos.
 
1940  m. [[Tarybų SąjungaiSąjunga]]i okupavus Lietuvą, ELTA buvo prijungta prie bendros [[TSRS]] informacinių tarnybų sistemos  – [[TASS]]'o. Vokiečių okupacijos metais ([[1941]]–[[1944]]  m.) neveikė. Nuo 1944  m. dirba [[Vilnius|Vilniuje]]. Nuo 1944 iki 1990  m. ELTA faktiškai buvo [[TASS]] padalinys: iš jos gaudavo vidaus ir užsienio žinias, per ją siųsdavo informacinius pranešimus kitų respublikų ir užsienio šalių informacijos agentūroms.
 
[[1990]]  m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, susigrąžinti tiesioginiai Eltos ryšiai su didžiosiomis pasaulio agentūromis. [[1990]]–[[1995]]  m. ELTA buvo vyriausybinė nacionalinė informacijos agentūra, nuo 1995  m.  – [[akcinė bendrovė]].
 
Dabar ELTA ištisą parą siunčia ir gauna žinias iš Reuters, ITAR  TASS'oTASS’o, dpa, AFP, XINHUA agentūrų. Sistemingai keičiamasi informacijomis su kaimyninių šalių agentūromis  – [[Estija|Estijos]] [[ETA]], [[Baltarusija|Baltarusijos]] [[BELTA]], [[Latvija|Latvijos]] [[LETA]], [[Lenkija|Lenkijos]] [[PAP]]. Iš viso pasaulio ELTA operatyviai gauna Europos fotonaujienų agentūros [[EPA]] fotoinformacijas. Savo korespondentus turi Kaune, [[Klaipėda|Klaipėdoje]], [[Šiauliai|Šiauliuose]].
 
[[2004]]  m. spalio mėn. 57,93 % naujienų agentūros ELTA akcijų paketą iš koncerno „[[MG Baltic]]“ už 5,764 mln. litų įsigijo bendrovė „Žinių partneriai“, kurių 90 % akcijų valdo „Respublikos“ leidėjas [[Vitas Tomkus]].
 
== Direktoriai ==
* [[1920]]–[[1922]]  m.  [[Juozas Eretas]],
* [[1922]]–[[1923]]  m.  – [[Matas Šalčius]],
* 1923  m.  M.[[Mikas Bagdonas]],
* [[1924]]–[[1926]]  m.  M.[[Magdalena Avietėnaitė]],
* [[1926]]–[[1927]]  m.  – [[Justas Paleckis]],
* [[1927]]–[[1928]]  m.  A.[[Antanas Jakobas]],
* [[1928]]–[[1934]]  m.  – [[Edvardas Turauskas|E. Turauskas]],
* [[1934]]–[[1939]]  m.  P.[[Pranas Dailidė]],
* [[1939]]–[[1940]]  m.  V.[[Valentinas Gustainis]],
* [[1940]]–[[1941]]  m.  – [[Kostas Korsakas]],
* [[1944]]–[[1945]]  m.  – A. Jermakovas,
* [[1945]]–[[1953]]  m.  – A. Murachtanovas,
* [[1953]]–[[1978]]  m.  D.[[Donatas Roda]],
* [[1978]]–[[1982]]  m.  F.[[Feliksas Pažūsis]],
* [[1982]]–[[1989]]  m.  A.[[Algimantas Mykolas Stankevičius]],
* [[1989]]–[[1990]]  m.  R.[[Robertas Grikevičius]],
* [[1990]]–[[1991]]  m.  R.[[Rolandas Barysas]],
* 1991  m.  V.Vidmantas Putelis,
* [[1992]]–[[1993]]  m.  A.[[Adolfas Gurskis]],
* [[1993]]–[[1996]]  m.  A.[[Algimantas Semaška]],
* [[1996 ]] [[2004  m. ]] K.[[Kęstutis Jankauskas (1958)|Kęstutis Jankauskas]],
* [[2004 ]] [[2005  m. ]] R.[[Raimondas Kurlianskis]],
* 2005  m.  R.[[Rimantas Kanapienis]].
 
== Nuorodos ==
51 001

pakeitimas