ELTA: Skirtumas tarp puslapio versijų

1 172 pridėti baitai ,  prieš 14 metų
nėra keitimo aprašymo
(+en)
1920 - [[1940]] m. ELTA turėjo tiesioginį ryšį su žymiausiomis užsienio agentūromis. Penki teletaipai siuntė žinias iš [[Reuters]], [[DNB]], [[Havas]], [[Stefani]] ir [[TASS]]. Eltoje buvo užsienio, vidaus ir ekonominės informacijos skyriai, foto - ir sporto tarnybos.
 
1940 m. Tarybų Sąjungai okupavus Lietuvą, ELTA buvo prijungta prie bendros [[TSRS]] informacinių tarnybų sistemos - TASS'o. NuoVokiečių 1940okupacijos ikimetais 1990([[1941]] - [[1944]] m.) užsienioneveikė. žiniasNuo ELTA1944 gaudavom. dirba [[MaskvaVilnius|MaskvosVilniuje]],. Nuo 1944 iki 1990 m. ELTA faktiškai buvo TASS'o atrinktaspadalinys: iš jos gaudavo vidaus ir išverstasužsienio įžinias, [[rusųper kalba|rusų kalbą]]siųsdavo informacinius pranešimus kitų respublikų ir užsienio šalių informacijos agentūroms.
 
[[1990]] m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, susigrąžinti tiesioginiai Eltos ryšiai su didžiosiomis pasaulio agentūromis. Dabar1990 ELTA- ištisą[[1995]] parąm. siunčiaELTA irbuvo gaunavyriausybinė žiniasnacionalinė informacijos Reutersagentūra, ITARnuo -1995 TASS'o, dpa, AFP, XINHUA agentūrųm. Sistemingai keičiamasi informacijomis su kaimyninių šalių agentūromis - [[Estija|Estijos]]akcinė [[ETA]], [[Baltarusija|Baltarusijos]] [[BELTA]], [[Latvija|Latvijos]] [[LETA]], [[Lenkija|Lenkijos]] [[PAPbendrovė]]. Iš viso pasaulio ELTA operatyviai gauna Europos fotonaujienų agentūros [[EPA]] fotoinformacijas.
 
Dabar ELTA ištisą parą siunčia ir gauna žinias iš Reuters, ITAR - TASS'o, dpa, AFP, XINHUA agentūrų. Sistemingai keičiamasi informacijomis su kaimyninių šalių agentūromis - [[Estija|Estijos]] [[ETA]], [[Baltarusija|Baltarusijos]] [[BELTA]], [[Latvija|Latvijos]] [[LETA]], [[Lenkija|Lenkijos]] [[PAP]]. Iš viso pasaulio ELTA operatyviai gauna Europos fotonaujienų agentūros [[EPA]] fotoinformacijas. Savo korespondentus turi Kaune, [[Klaipėda|Klaipėdoje]], [[Šiauliai|Šiauliuose]].
 
[[2004]] m. spalio mėn. 57,93% naujienų agentūros ELTA akcijų paketą iš koncerno „[[MG Baltic]]“ už 5,764 mln. litų įsigijo bendrovė „Žinių partneriai“, kurių 90% akcijų valdo „Respublikos“ leidėjas [[Vitas Tomkus]].
 
==Direktoriai==
 
* 1920 - [[1922]] m. - Juozas Eretas,
* 1922 - [[1923]] m. - [[Matas Šalčius]],
* 1923 m. - M. Bagdonas,
* [[1924]] - [[1926]] m. - M. Avietėnaitė,
* 1926 - [[1927]] m. - [[Justas Paleckis]],
* 1927 - [[1928]] m. - A. Jakobas,
* 1928 - [[1934]] m. - E. Turauskas,
* 1934 - [[1939]] m. - P. Dailidė,
* 1939 - [[1940]] m. - V. Gustainis,
* 1940 - [[1941]] m. - [[Kostas Korsakas]],
* 1944 - [[1945]] m. - A. Jermakovas,
* 1945 - [[1953]] m. - A. Murachtanovas,
* 1953 - [[1978]] m. - D. Roda,
* 1978 - [[1982]] m. - F. Pažūsis,
* 1982 - [[1989]] m. - A. Stankevičius,
* 1989 - [[1990]] m. - R. Grikevičius,
* 1990 - [[1991]] m. - R. Barysas,
* 1991 m. - V. Putelis,
* 1992 - [[1993]] m. - A. Gurskis,
* 1993 - [[1996]] m. - A. Semaška,
* 1996 m. - K. Jankauskas.
 
[[Category:Lietuvos organizacijos]]
23 492

pakeitimai