Frankfurter Allgemeine Zeitung

Frankfurter Allgemeine Zeitung
Kalbavokiečių
TipasDienraštis
FormatasNordisch
SavininkasFazit-Stiftung (93,7 %)
RedaktoriusWerner D'Inka
Berthold Kohler
Günther Nonnenmacher
Holger Steltzner
Įsteigta1949 m. lapkričio 1 d.
BūstinėHellerhofstraße 2-4 Frankfurtas prie Maino, Vokietija
Tiražas263 910 (darbo dienomis)
281 322 (sekmadieniais)
(2015 m.)
ISSN0174-4909
Svetainėwww.faz.net

„Frankfurter Allgemeine Zeitung“ (sutrump. – F.A.Z.) – dienraštis, leidžiamas Frankfurte prie Maino, Vokietijoje.[1]

„F.A.Z.“ turi savo korespondentų tinklą. Laikraščio redakcinę politiką nustato ne vienas redaktorius, o penki. Tai didžiausią tiražą užsienyje turintis Vokietijos laikraštis. Anot redakcijos, laikraštis platinamas 148 šalyse.

Istorija

redaguoti

Laikraštį įsteigė redaktorius Erich Welter. Pirmasis „F.A.Z.“ leidimas išėjo 1949 m. lapkričio 1 d.[2][3] Iki 1950 m. rugsėjo 30 d. laikraštis buvo spausdinamas Maince. Tradiciškai dauguma „F.A.Z.“ antraščių buvo stilizuojamos gotišku šriftu, nuotraukos tituliniame puslapyje nebuvo naudojamos. Nors pasitaikydavo keletas retų išimčių, pvz., 1990 m. spalio 4 d. leidime buvo įtraukta nuotrauka, vaizduojanti Vokietijos vienybės dieną iškilmingai mininčią žmonių minią priešais Reichstagą Berlyne, arba dvi nuotraukos 2001 m. rugsėjo 12 d. leidime, vaizduojančios griūvantį Pasaulio prekybos centrą ir JAV prezidentą George W. Bush.

2000 m. pradžioje „F.A.Z.“ turinys buvo kardinaliai pakeistas, laikraštyje atsirado atskiri skyriai Berlyno ir Miuncheno aktualijoms.[4] Tačiau 2002 m. „F.A.Z.“ grupė patyrė 60,6 mln. eurų nuostolių. Apie 2004 m. buvo nutarta atsisakyti individualių skyrių.

2007 m. „F.A.Z.“ pakeitė savo tradicinį maketą, pradėdami naudoti spalvotas fotografijas pirmajame puslapyje ir pašalindami gotišką šriftą iš antraščių, tačiau pavadinime jis tebeliko naudojamas. Tokia priešingybė tradiciškai nuosaikiam laikraščio maketui susilaukė kontroversiškų skaitytojų nuomonių. Apie tai 2009 m. net buvo susuktas komedinis filmas.[5]

Tiražas

redaguoti

Laikraščio tiražas 1992 m. siekė 382 000 egz.[1] 1993 m. – 391 013 egz.[6] 2001 m. – 409 000 egz.[7] 2003 m. – 382 000 egz.[8] 2007 m. – 382 499 egz.[9]

Žymūs bendradarbiai

redaguoti

Laikraščio gyvavimo laikotarpiu prie jo rengimo ir leidimo prisidėjo: Muhammad Asad, Udo Ulfkotte, Joachim Fest, Andrea Petkovic, Daniel Kehlmann, Christian Kracht, Ernst Nolte, Marcel Reich-Ranicki ir kt.

Išnašos

redaguoti
  1. 1,0 1,1 Georg Hellack (1992). „Press, Radio and Television in the Federal Republic of Germany“ (Report). Inter Nationes. Nuoroda tikrinta 2015-04-03.
  2. „World Press Trends“ (PDF). WAN IFRA. Suarchyvuotas originalas (PDF) 2014-06-28. Nuoroda tikrinta 2015-04-04.
  3. Sigurd Hess (2009). „German Intelligence Organizations and the Media“. Journal of Intelligence History. 9 (1–2). doi:10.1080/16161262.2009.10555166.
  4. Landler, Mark (2004-01-19). „MEDIA; Woes at Two Pillars of German Journalism“. The New York Times. Nuoroda tikrinta 2015-02-02.
  5. Jakobs, Hans-Jürgen (2010-05-17). „Und sie dreht sich doch“ [And she in fact does change]. Süddeutsche Zeitung (vokiečių). Nuoroda tikrinta 2015-02-02.
  6. Peter Humphreys (1996). Mass Media and Media Policy in Western Europe. European Policy Research Unit series. Manchester University Press. p. 82. ISBN 9780719031960. OCLC 33008396. Nuoroda tikrinta 2014-10-29.
  7. Adam Smith (2002-11-15). „Europe's Top Papers“. campaign. Nuoroda tikrinta 2015-02-05.
  8. „Profile. FAZ“. Presseurop. Suarchyvuotas originalas 2013-02-19. Nuoroda tikrinta 2013-02-26.
  9. „Science News? Overview of Science Reporting in the EU“ (PDF). EU. 2007. Nuoroda tikrinta 2013-10-05.